ΑΝΟΙΚΤΗ ΕΠΙΣΤΟΛΗ - ΔΕΛΤΙΟΝ ΤΥΠΟΥ του ΑΡΧΕΙΟΥ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΥ για το νόμο περί ΕΞΑΓΩΓΗΣ ΑΡΧΑΙΟΤΗΤΩΝ για 50+50 έτη:

Η ψήφιση του νομοσχεδίου προχώρησε κατά παράβασιν του Συντάγματος και του Κανονισμού της Βουλής! Η διάρκεια του δανεισμού είχε ορισθεί σε 10 έτη, πώς και γιατί εκτοξεύθηκε στα 50; Η ψηφισθείσα διάταξη δεν τέθηκε σε δημόσια διαβούλευση!!! Η μακρόχρονη εξαγωγή μνημείων για 100 έτη, θα αποστερήσει τρεις γενεές Ελλήνων από την επαφή τους με τα στοιχεία της πολιτιστικής τους κληρονομιάς!!! Γιατί καταργήθηκε ο όρος της αμοιβαιότητας, που υπήρχε; Η επίμαχη ρύθμιση θέτει σε άμεση διακινδύνευση ΚΑΙ τα μνημεία της ελληνικής πολιτιστικής κληρονομιάς!!! ΑΡΧΑΙΟΛΟΓΙΑ , ΝΟΜΙΚΑ 2 ΑΝΟΙΚΤΗ ΕΠΙΣΤΟΛΗ - ΔΕΛΤΙΟΝ ΤΥΠΟΥ του ΑΡΧΕΙΟΥ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΥ για τον νόμο περί ΕΞΑΓΩΓΗΣ ΑΡΧΑΙΟΤΗΤΩΝ για 50+50 έτη:
Η ψήφιση του νομοσχεδίου προχώρησε κατά παράβασιν του Συντάγματος και του Κανονισμού της Βουλής!! Η διάρκεια του δανεισμού είχε ορισθεί σε 10 έτη, πώς και γιατί εκτοξεύθηκε στα 50; Η ψηφισθείσα διάταξη δεν τέθηκε σε δημόσια διαβούλευση!!! Η μακρόχρονη εξαγωγή μνημείων για 100 έτη, θα αποστερήσει τρεις γενεές Ελλήνων από την επαφή τους με τα στοιχεία της πολιτιστικής τους κληρονομιάς!!! Γιατί καταργήθηκε ο όρος της αμοιβαιότητας, που υπήρχε; Η επίμαχη ρύθμιση θέτει σε άμεση διακινδύνευση ΚΑΙ τα μνημεία της ελληνικής πολιτιστικής κληρονομιάς!!! Στο ψηφισθέν στις 10.12.2020 από την ΒΟΥΛΗ ΤΩΝ ΕΛΛΗΝΩΝ ΣΧΕΔΙΟ ΝΟΜΟΥ με τίτλο «Αναδιοργάνωση του Ταμείου Αρχαιολογικών Πόρων και Απαλλοτριώσεων και μετονομασία του σε Οργανισμό Διαχείρισης και Ανάπτυξης Πολιτιστικών Πόρων, ίδρυση Ν.Π.Ι.Δ. με την επωνυμία «Μουσείο-Ελαιοτριβείο Βρανά» στον Δήμο Λέσβου, προβολή της πολιτιστικής κληρονομιάς στο εξωτερικό, ρυθμίσεις για το ιστορικό μουσείο Κρήτης και το μουσείο «Φοίβος Ανωγειανάκης» και άλλες διατάξεις του Υπουργείου Πολιτισμού και Αθλητισμού» συμπεριελήφθη διάταξη (άρθρο 59) που τιτλοφορείται: «Μακρόχρονη εξαγωγή αντικειμένων συλλογών μουσείων – Τροποποίηση του άρθρου 45 του ν. 3028/2002». Σύμφωνα με την διάταξη αυτή: «Η παρ. 12 του άρθρου 45 του ν. 3028/2002 (Α΄ 153) αντικαθίσταται ως εξής: «12. α. Ο δανεισμός και η προσωρινή εξαγωγή αντικειμένων των συλλογών των μουσείων επιτρέπονται, υπό τους όρους και προϋποθέσεις της παρ. 1 του άρθρου 25 και της παρ. 11 του άρθρου 34, αντίστοιχα. β. Με απόφαση του αρμοδίου οργάνου του Υπουργείου Πολιτισμού και Αθλητισμού, που εκδίδεται ύστερα από γνώμη του Συμβουλίου, επιτρέπεται, για την προβολή της πολιτιστικής κληρονομιάς της χώρας και εφόσον παρέχονται επαρκείς εγγυήσεις για την ασφαλή μεταφορά, έκθεση και επιστροφή τους, η μακρόχρονη εξαγωγή αντικειμένων των συλλογών μουσείου, τα οποία μπορεί να αποτελούν και μνημεία, προκειμένου να εκτεθούν σε μουσειακούς ή παρεμφερείς χώρους ιδίως, όταν η ονομασία του τόπου έκθεσής τους ταυτίζεται με ή περιέχει εκείνη του εξάγοντος μουσείου και εκτίθενται μόνο δικές τους συλλογές. Με την ίδια απόφαση, προσδιορίζονται οι ειδικότεροι όροι της εξαγωγής, καθώς και η διάρκειά της, η οποία δεν μπορεί να υπερβεί τα πενήντα (50) έτη, δυνάμενη να ανανεωθεί άπαξ. Η παρ. 4 του άρθρου 34 εφαρμόζεται και στην περίπτωση αυτή.» (δείτε τον σχετικό διαδικτυακό σύνδεσμο της Βουλής των Ελλήνων, ΕΔΩ) Η μέχρι σήμερα ισχύουσα ρύθμιση επέτρεπε δανεισμό δημοσιευμένων κινητών μνημείων, υπό τον όρο της αμοιβαιότητας, για χρόνο που δεν υπερβαίνει την πενταετία και μπορεί να ανανεώνεται με την διαδικασία του άρθρου 25 παρ. 1 του νόμου 3028/2002 (για την προστασία της αρχαιολογικής και νεότερης πολιτιστικής κληρονομιάς), και είχε επί λέξει ως εξής: «1. Με απόφαση του Υπουργού Πολιτισμού ύστερα από εισήγηση της Υπηρεσίας και γνώμη του Συμβουλίου μπορεί σε εξαιρετικές περιπτώσεις να επιτρέπεται ο δανεισμός δημοσιευμένων κινητών μνημείων που ανήκουν στο Δημόσιο και βρίσκονται στην κατοχή του, σε Μουσεία ή εκπαιδευτικούς οργανισμούς για εκθεσιακούς ή παιδαγωγικούς σκοπούς. Ο δανεισμός σε Μουσεία γίνεται υπό τον όρο της αμοιβαιότητας. Ο δανεισμός για παιδαγωγικούς σκοπούς μπορεί να επιτρέπεται εφόσον τα μνημεία δεν έχουν ιδιαίτερη σημασία για την πολιτιστική κληρονομιά της Χώρας. Ο δανεισμός γίνεται για ορισμένο χρόνο που δεν μπορεί να υπερβαίνει την πενταετία και μπορεί να ανανεώνεται με την ίδια διαδικασία.». Ως προς την προσωρινή εξαγωγή αρχαιοτήτων, αυτή μέχρι σήμερα επετρέπετο «11. Με απόφαση του Υπουργού Πολιτισμού, ύστερα από γνώμη του Συμβουλίου, μπορεί να επιτραπεί η προσωρινή εξαγωγή μνημείων, με σκοπό την έκθεσή τους σε μουσειακούς ή παρεμφερείς χώρους, εφόσον παρέχονται επαρκείς εγγυήσεις για την ασφαλή μεταφορά, έκθεση και επιστροφή τους και αφού σταθμιστεί η σημασία της έκθεσης για την προβολή της πολιτιστικής κληρονομιάς της Χώρας ή ενδεχόμενη αμοιβαιότητα ή με σκοπό τη συντήρησή τους ή για ερευνητικούς ή παιδαγωγικούς σκοπούς, εφόσον παρέχονται αντίστοιχες εγγυήσεις και οι σχετικές εργασίες συντήρησης και έρευνας δεν μπορούν να πραγματοποιηθούν στην Ελλάδα. Στην ίδια απόφαση προσδιορίζονται οι όροι της προσωρινής εξαγωγής και ιδίως η διάρκειά της….» (άρθρο 34 παρ. 11 νόμου 3028/2002). Η ψήφιση του εν λόγω νομοσχεδίου προχώρησε κατά παράβασιν του Συντάγματος και του Κανονισμού της Βουλής, και συγχρόνως κατά παράβαση της δημοκρατικής αρχής και της αρχής του κράτους δικαίου. Και τούτο διότι στο κείμενο του σχεδίου νόμου που τέθηκε σε δημόσια διαβούλευση από το Υπουργείο Πολιτισμού και Αθλητισμού, η διάρκεια του δανεισμού είχε ορισθεί σε δέκα (10) έτη δυναμένη να ανανεωθεί άπαξ. Επί λέξει η σε δημόσια διαβούλευση τεθείσα διάταξη έχει ως εξής: «12. α. Ο δανεισμός και η προσωρινή εξαγωγή αντικειμένων των συλλογών των μουσείων επιτρέπονται υπό τους όρους και προϋποθέσεις της παρ. 1 του άρθρου 25 και της παρ. 11 του άρθρου 34, αντίστοιχα. β. Με απόφαση του αρμοδίου οργάνου, που εκδίδεται ύστερα από γνώμη του Συμβουλίου, επιτρέπεται, για την προβολή της πολιτιστικής κληρονομιάς της χώρας και εφόσον παρέχονται επαρκείς εγγυήσεις για την ασφαλή μεταφορά, έκθεση και επιστροφή τους, η μακρόχρονη εξαγωγή αντικειμένων των συλλογών μουσείου, τα οποία μπορεί να αποτελούν και μνημεία, προκειμένου να εκτεθούν σε μουσειακούς ή παρεμφερείς χώρους, ιδίως όταν η ονομασία του τόπου έκθεσής τους ταυτίζεται με ή περιέχει εκείνη του εξάγοντος μουσείου και εκτίθενται μόνο δικές τους συλλογές. Με την ίδια απόφαση προσδιορίζονται οι ειδικότεροι όροι της εξαγωγής, καθώς και η διάρκειά της, η οποία δεν μπορεί να υπερβεί τα δέκα (10) έτη, δυνάμενη να ανανεωθεί άπαξ ισόχρονα. Η παρ. 4 του άρθρου 34 εφαρμόζονται και στην περίπτωση αυτή.» (Δείτε τον σχετικό διαδικτυακό σύνδεσμο του ΥΠΠΟΑ, ΕΔΩ) Είναι επομένως απορίας άξιον, πώς, από την διαβούλευση έως την θέση προς ψήφιση του νομοσχεδίου, ο χρόνος εξαγωγής εκτοξεύτηκε από τα δέκα (10) στα πενήντα (50) έτη!!! Επισημαίνεται δε συναφώς, ότι κατά την δημόσια διαβούλευση δεν επετράπη ο σχολιασμός του επίμαχου άρθρου 52!!! - ΔΕΙΤΕ το ΕΔΩ. Εννοείται, επομένως, ότι ως προς το εν λόγω νομοσχέδιο τίθενται θέματα όχι μόνον πολιτικής και ηθικής τάξεως αλλά και αντισυνταγματικότητος, δεδομένου ότι η τελικώς ψηφισθείσα διάταξη δεν τέθηκε σε δημόσια διαβούλευση, όπως απαιτεί το Σύνταγμα και ο Κανονισμός της Βουλής!!! αφού «Τα νομοσχέδια συνοδεύονται, επίσης, υποχρεωτικά, από έκθεση αξιολόγησης των συνεπειών της ρύθμισης και από έκθεση επί της δημόσιας διαβούλευσης που έχει προηγηθεί της κατάθεσής τους» (δείτε διαδικτυακό ιστότοπο της Βουλής των Ελλήνων, ΕΔΩ), και παραβιάστηκε καταφανώς η δημοκρατική αρχή και η αρχή του κράτους δικαίου. Το εν λόγω σχέδιο νόμου συγκρούεται επομένως με το Σύνταγμα και έχει εκδοθεί κατά παράβαση του Κανονισμού της Βουλής και η Πρόεδρος της Δημοκρατίας πρέπει να απέχει από την υπογραφή του προς Δημοσίευση στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως. Σε συνέχεια των ανωτέρω τεθέντων ζητημάτων συνταγματικής τάξεως, επισημαίνουμε και τα εξής: α) Η απόπειρα νομοθέτησης διάταξης που επιτρέπει την μακρόχρονη εξαγωγή μνημείων για το συνολικό χρονικό διάστημα των 100 ετών (50+50), θα αποστερήσει κατ’ ουσίαν τρεις (3) ολόκληρες γενεές Ελλήνων από την επαφή τους με τα στοιχεία της πολιτιστικής τους κληρονομιάς, που θα εξαχθούν στην αλλοδαπή, δεδομένου ότι κάθε γενεά ορίζεται σε 33 έτη. Η επιχειρούμενη ρύθμιση έρχεται σε ευθεία αντίθεση με το Σύνταγμα 1975/1986/2001/2008, το οποίο καθιερώνει στο άρθρο 24 παρ. 1 και 6 την προστασία του πολιτιστικού και φυσικού περιβάλλοντος ως υποχρέωση του Κράτους και δικαίωμα του καθ’ ενός. β) Η ρύθμιση αυτή προσκρούει επίσης στο γενικότερο νομικό πλαίσιο προστασίας της πολιτιστικής κληρονομιάς, αφού ο ισχύων νόμος 3028/2002 καθορίζει ως αντικείμενο προστασίας την πολιτιστική κληρονομιά από τους αρχαιοτάτους χρόνους μέχρι σήμερα, με «σκοπό την διατήρηση της ιστορικής μνήμης χάριν της παρούσας και των μελλοντικών γενεών και την αναβάθμιση του πολιτιστικού περιβάλλοντος» (άρ. 1 παρ. 1). γ) Η ρύθμιση αυτή προσκρούει στις διατάξεις που εδραιώνουν το δικαίωμα στην πολιτιστική κληρονομιά ως ιδιαίτερη έκφανση του δικαίου της προσωπικότητος. Οι αρχαιότητες απολαμβάνουν αυτοτελούς προστασίας, η διατήρησή τους είναι αυτή καθ’ εαυτήν δημόσιος σκοπός και η απόλαυση των δημιουργημάτων του πολιτισμού αποτελεί έκφανση της προσωπικότητος εκάστου. Τα μνημεία και οι αρχαιολογικοί χώροι είναι κοινόχρηστα πράγματα, ως ανήκοντα στα εκτός συναλλαγής (ΑΚ966), και ως τέτοια περιλαμβάνονται στην ευρύτερη έννοια της προσωπικότητος και αποτελούν εκδηλώσεις της. Το δικαίωμα κάθε πολίτη, που έχει ηθικό έννομο συμφέρον, στην προστασία, διάσωση και απόλαυση αρχαιολογικών θησαυρών και μνημείων της χώρας είναι έκφανση του δικαίου της προσωπικότητος. Η προσβολή τους, επομένως, με οποιονδήποτε τρόπο συνιστά παράνομη προσβολή του προστατευομένου κατ’ άρ. 57 ΑΚ δικαιώματος της προσωπικότητος. Το παράνομο συνίσταται στην οποιανδήποτε κοινωνικά απρόσφορη επέμβαση στην προσωπικότητα. Από την κατοχύρωση του δικαιώματος της προσωπικότητος απορρέουν οι αξιώσεις για άρση της προσβολής, παράλειψή της στο μέλλον και αποζημίωση. Ο φορέας του δικαιώματος έχει ηθικό έννομο συμφέρον και αξίωση για άρση της προσβολής και παράλειψη αυτής στο μέλλον καθώς και για επαναφορά των πραγμάτων στην προτέρα κατάσταση. Οι αρχαιολογικοί θησαυροί και τα μνημεία της χώρας συγκαταλέγονται στα περιβαλλοντικά αγαθά, και η προστασία του δικαιώματος χρήσεώς των περιλαμβάνει όχι μόνον το δικαίωμα χρήσεως υπό στενή έννοια, αλλά και το δικαίωμα διάσωσής τους προς όφελος και των επόμενων γενεών. δ) Η ρύθμιση αυτή προσκρούει στο Διεθνές Δίκαιο, που προστατεύει την πολιτιστική κληρονομιά ως ατομικό δικαίωμα, το οποίο απορρέει από την πολιτιστική ταυτότητα: - Κατά την Οικουμενική Διακήρυξη Ανθρωπίνων Δικαιωμάτων (άρθρο 27) «1. Καθένας έχει το δικαίωμα να συμμετέχει ελεύθερα στην πολιτιστική ζωή της κοινότητας, να απολαμβάνει τις τέχνες και να μοιράζεται την επιστημονική πρόοδο και τα οφέλη της.» -Το Διεθνές Σύμφωνο για τα Ατομικά και Πολιτικά Δικαιώματα στο άρθρο 1 (1) ορίζει ότι: «1. Όλοι οι λαοί έχουν το δικαίωμα αυτοδιάθεσης. Βάσει του δικαιώματος αυτού, καθορίζουν ελεύθερα την πολιτική τους κατάσταση και επιδιώκουν ελεύθερα την οικονομική, κοινωνική και πολιτιστική τους ανάπτυξη». Το δικαίωμα αυτοδιάθεσης, το οποίο προστατεύεται δυνάμει του άρθρου 1 παρ. 1 του Διεθνούς Συμφώνου για τα Δικαιώματα του Ανθρώπου, το οποίο ήδη αναγνωρίζεται ως δικαίωμα κάθε ανθρώπου σύμφωνα με το εθιμικό διεθνές δίκαιο, περιλαμβάνει αναγκαίως το δικαίωμα των λαών στην πολιτιστική τους ανάπτυξη, στην οποία ενσωματώνεται το δικαίωμα στην πολιτιστική ταυτότητα. -Το Διεθνές Σύμφωνο για τα Οικονομικά, Κοινωνικά και Πολιτιστικά Δικαιώματα στο άρθρο 15 ορίζει: «1. Τα συμβαλλόμενα κράτη στο παρόν Σύμφωνο αναγνωρίζουν το δικαίωμα όλων: α) να συμμετέχουν στην πολιτιστική ζωή». -Σύμφωνα με το άρθρο 8 της Ευρωπαϊκής Σύμβασης των Δικαιωμάτων του Ανθρώπου: «Δικαίωμα σεβασμού της ιδιωτικής και οικογενειακής ζωής: «1. Παν πρόσωπον δικαιούται εις τον σεβασμόν της ιδιωτικής και οικογενειακής ζωής του, της κατοικίας του και της αλληλογραφίας του.» Η "πολιτιστική ταυτότητα" επίσης προστατεύεται από το άρθρο 8 της ΕΣΔΑ. -Σύμφωνα με το άρθρο 7 του Χάρτη Θεμελιωδών Δικαιωμάτων της Ευρωπαϊκής Ένωσης «Ο καθένας έχει το δικαίωμα στον σεβασμό της ιδιωτικής και οικογενειακής του ζωής, της κατοικίας και των επικοινωνιών του.». Δεδομένου ότι η Πολιτιστική Κληρονομιά αποτελεί στοιχείο της ταυτότητας και της προσωπικότητας κάθε ανθρώπινου όντος, ως ατόμου και ως μέλος μιας κοινότητας, εμπίπτει στο προστατευτικό πεδίο εφαρμογής της παραπάνω διάταξης. -Σύμφωνα με τις διατάξεις του άρθρου 1 της Σύμβασης-πλαισίου του Συμβουλίου της Ευρώπης για την αξία της πολιτιστικής κληρονομιάς για την κοινωνία, (Faro, 27.10.2005), τα δικαιώματα σχετικά με την πολιτιστική κληρονομιά είναι συνυφασμένα με το δικαίωμα συμμετοχής στην πολιτιστική ζωή, όπως ορίζεται στην Οικουμενική Διακήρυξη των Δικαιωμάτων του Ανθρώπου, ενώ υπάρχει ατομική και συλλογική ευθύνη απέναντι στην πολιτιστική κληρονομιά. Στο άρθρο 2 ορίζεται ότι μια συγκεκριμένη πολιτισμική κοινότητα αποτελείται από ανθρώπους που αποδίδουν αξία σε συγκεκριμένα στοιχεία της πολιτιστικής κληρονομιάς την οποία, εντός του πλαισίου της δημόσιας δράσης, επιθυμούν να διατηρήσουν και να παραδώσουν στις μελλοντικές γενιές. -Επιπλέον, όπως αναφέρεται στο προοίμιο της Σύμβασης του Συμβουλίου της Ευρώπης για τα αδικήματα πολιτιστικών αγαθών, Λευκωσία, 19.05.2017, τα συμβαλλόμενα κράτη είναι πεπεισμένα ότι τα διαφορετικά πολιτιστικά αγαθά που ανήκουν σε λαούς αποτελούν μια μοναδική και σημαντική μαρτυρία του πολιτισμού και της ταυτότητας των λαών αυτών και αποτελεί την πολιτιστική τους κληρονομιά. Συνεπώς, η προστασία των πολιτιστικών θησαυρών εμπίπτει στο πεδίο εφαρμογής του νόμου περί ανθρωπίνων δικαιωμάτων. - Σύμφωνα με το προοίμιο της Διεθνούς Σύμβασης της ΟΥΝΕΣΚΟ (Παρίσι, 1970) (Ν.1103/1980), η Γενική Διάσκεψη της UNESCO, έχοντας ήδη υιοθετήσει παρόμοια θέση το 1954, θεωρεί την πολιτιστική ιδιοκτησία ως ένα από τα βασικά στοιχεία του πολιτισμού και του εθνικού πολιτισμού, το οποίο πρέπει να εκτιμηθεί μόνο σε σχέση με την πληρέστερη δυνατή πληροφόρηση για την προέλευση, την ιστορία και το πολιτιστικό περιβάλλον. Έτσι, «εναπόκειται σε κάθε κράτος να προστατεύσει την πολιτιστική ιδιοκτησία που υπάρχει στο έδαφός του από τους κινδύνους κλοπής, λαθραίας ανασκαφής και παράνομης εξαγωγής», ενώ υπάρχει ηθική υποχρέωση για κάθε κράτος να σεβαστεί τη δική του πολιτιστική κληρονομιά και αυτή όλων των εθνών. Αυτές οι ηθικές αρχές έχουν παγκόσμια επίδραση, καθώς δεσμεύουν και ιδιωτικές οργανώσεις, όπως πολιτιστικά ιδρύματα, μουσεία, βιβλιοθήκες και αρχεία, τα οποία πρέπει επίσης να σέβονται την πολιτιστική κληρονομιά κατά την υλοποίηση των ιδιωτικών δραστηριοτήτων Από όλα τα ανωτέρω προκύπτει καταφανώς, ότι η επίμαχη ρύθμιση, με την οποία θεσπίζεται δυνατότητα εξαγωγής μνημείων για εκατό έτη (50+50), προσβάλλει το δικαίωμα της παρούσας και των μελλοντικών γενεών των Ελλήνων στην πρόσβαση και απόλαυση των στοιχείων της πολιτιστικής μας κληρονομιάς, το οποίο προστατεύεται από όλες τις ανωτέρω διατάξεις υπερνομοθετικής ισχύος. Η θεσμοθέτηση τέτοιας δυνατότητας αποστέρησης ολόκληρων γενεών Ελλήνων από τα στοιχεία της πολιτιστικής κληρονομιάς μας προσβάλλει ευθέως τα ατομικά μας δικαιώματα, ενώ ταυτόχρονα εγκυμονεί τον κίνδυνο της απώλειας της ιστορικής μνήμης και της συλλογικής λήθης. Σε όλα τα ανωτέρω έρχεται να προστεθεί και η τραγική αοριστία της διάταξης, κατά την διατύπωσή της, σχετικά με την δυνατότητα εξαγωγής και αρχαιοτήτων που αποτελούν μνημεία, προκειμένου να εκτεθούν σε μουσειακούς ή παρεμφερείς χώρους ιδίως, όταν η ονομασία του τόπου έκθεσής τους ταυτίζεται με ή περιέχει εκείνη του εξάγοντος μουσείου και εκτίθενται μόνο δικές τους συλλογές!!! Τι σημαίνουν τα παραπάνω;;;; Ότι υπάρχει η δυνατότητα να εξαχθούν ολόκληρα Μνημεία;;;; και ακίνητα Μνημεία;;;; Ότι υπάρχει η δυνατότητα εξαγωγής για 100 χρόνια και του υπόλοιπου 40% των Γλυπτών του Παρθενώνα που έχουν γλιτώσει την λεηλασία και εκτίθενται στο Μουσείο της Ακρόπολης;;;; Ότι δίνεται η δυνατότητα εξαγωγής μιας ή και των πέντε Καρυάτιδων που δεν έκλεψε ο Τόμας Μπρους για 100 χρόνια;;;; Αντί δηλαδή να επιστραφούν τα Μνημεία μας που έχουν παρανόμως εξαχθεί, θα εξάγουμε «νομίμως» και τα υπόλοιπα;;;; Ή μήπως σκεφτόμαστε να πάρουμε πίσω την έκτη Καρυάτιδα και να την ξαναδανείσουμε για 100 χρόνια στο Βρετανικό Μουσείο!!!! Και τούτο με την υπογραφή πλέον της Ελληνικής Πολιτείας;;;; Και πού θα εκτίθενται τα Μνημεία μας;;;; Σε Μουσεία ή σε «παρεμφερείς» χώρους;;;; Τι σημαίνει αυτό;;;; Και οι Έλληνες θα αποξενωθούμε από τα μνημεία μας που καταφέραμε να διασώσουμε από τις λεηλασίες, όπως έχουμε στερηθεί επί αιώνες την λεηλατηθείσα πολιτιστική μας κληρονομιά;;;; Γιατί καταργήθηκε ο όρος της αμοιβαιότητας, που υπήρχε στην προηγούμενη ρύθμιση, και που σαφώς αποτελούσε ασφαλιστική δικλείδα για την επιστροφή των εξαγομένων μνημείων;;;; Και όλα τα ανωτέρω με την πρόφαση της «εξωστρέφειας» ή της «προβολής» του Ελληνικού Πολιτισμού»!!!! Μα ο Ελληνικός Πολιτισμός είναι διάσπαρτος σε όλον τον Κόσμο!!! Μόνο εσωστρεφής δεν είναι!!! Αντιθέτως είναι παντού, αφού τα μεγαλύτερα Μουσεία του Κόσμου είναι γεμάτα από ελληνικές αρχαιότητες, που αποτελούν τα σημαντικότερα εκθέματά τους, ενώ η ιδιοφυΐα του Ελληνικού Πολιτισμού βρίσκεται σε πολλούς αρχαιολογικούς χώρους εκτός της ενεστώσας ελληνικής επικράτειας. Μετά τα ανωτέρω προκύπτει καταφανώς ότι η επίμαχη ρύθμιση θέτει σε άμεση διακινδύνευση τα μνημεία της ελληνικής πολιτιστικής κληρονομιάς, σε αντίθεση με την συνταγματική επιταγή για την προστασία τους, και καλούμε την Πρόεδρο της Δημοκρατίας να απέχει από την υπογραφή της. ΓΙΑ ΤΟ ΑΡΧΕΙΟΝ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΥ Γιώργος Λεκάκης ΛΕΞΕΙΣ: ΑΝΟΙΚΤΗ ΕΠΙΣΤΟΛΗ, νομος περι ΕΞΑΓΩΓΗΣ ΑΡΧΑΙΟΤΗΤΩΝ, νομοσχεδιο, Συνταγμα, Κανονισμος της Βουλης, Βουλη, δανεισμος αρχαιοτητων, δημοσια διαβουλευση, εξαγωγη μνημειων, πολιτιστικη κληρονομια, αμοιβαιοτητα, μνημειο, ελληνικη πολιτιστικη κληρονομια Share on FacebookShare on TwitterShare on Google Plus ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ Νεότερη ανάρτησηΠαλαιότερη ΑνάρτησηΑρχική σελίδα ΑΚΟΛΟΥΘΗΣΤΕ ΜΑΣ ΣΤΑ ΜΕΣΑ ΚΟΙΝΩΝΙΚΗΣ ΔΙΚΤΥΩΣΗΣ ΕΠΙΣΚΕΠΤΕΣ ΤΗΣ ΣΕΛΙΔΑΣ ΜΑΣ 4,741,128 ΕΓΓΡΑΦΕΙΤΕ ΓΙΑ ΝΑ ΛΑΜΒΑΝΕΤΕ ΕΝΗΜΕΡΩΣΕΙΣ Email address... ΑΚΟΛΟΥΘΗΣΤΕ ΜΑΣ ΑΡΧΕΙΟΝ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΥ στο YOUTUBE: ΑΡΧΕΙΟΝ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΥ στο TWITTER TWITER ΓΙΩΡΓΟΥ ΛΕΚΑΚΗ ΑΡΧΕΙΟΝ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΥ στο INSTAGRAM: Follow on Instagram LINKEDIN ΓΙΩΡΓΟΥ ΛΕΚΑΚΗ FACEBOOK ΑΡΧΕΙΟΝ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΥ Το ΑΡΧΕΙΟΝ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΥ διαθέτει επίσης τις εξής θεματικές σελίδες στο Facebook: - ΑΙΓΑΙΟ ΒΟΡΕΙΟ – ΑΡΧΕΙΟΝ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΥ. Σελίδα στην οποία μπορείτε να βρείτε θέματα σχετικά με το Βόρειο Αιγαίο μας. - ΑΫΛΗ ΠΟΛΙΤΙΣΤΙΚΗ ΚΛΗΡΟΝΟΜΙΑ ΤΩΝ ΕΛΛΗΝΩΝ. Σελίδα στην οποία μπορείτε να βρείτε θέματα από την λαϊκή παράδοση των Ελλήνων. - ΒΙΒΛΙΑ – ΑΡΧΕΙΟΝ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΥ. Σελίδα στην οποία μπορείτε να βρείτε με αναζήτηση θέματα για βιβλία και βιβλιογραφία που χρειάζεται όποιος ασχολείται με την έρευνα και την συγγραφή. - ΓΛΥΠΤΑ ΤΟΥ ΠΑΡΘΕΝΩΝΑ 2021 – ΕΠΑΝΑΠΑΤΡΙΣΜΟΣ ΤΩΡΑ. Σελίδα στην οποία μπορείτε να βρείτε θέματα σχετικά με επαναπατρισμούς κλεμμένων πολιτισμικών θησαυρών, με στόχο την ευαισθητοποίηση της κοινής γνώμης για την ναυαρχίδα των επαναπατρισμών, τα Γλυπτά του Παρθενώνος. . ΔΩΔΕΚΑΝΗΣΑ – ΑΡΧΕΙΟΝ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΥ. Σελίδα στην οποία μπορείτε να βρείτε θέματα σχετικά με τα Δωδεκάνησα. - ΕΛΛΑΣ 2021 – Η ΑΛΗΘΕΙΑ. Σελίδα στην οποία μπορείτε να βρείτε θέματα σχετικά με την Επανάσταση του 1821. - ΕΠΙΤΡΟΠΗ ΔΙΕΚΔΙΚΗΣΗΣ ΚΑΤΟΧΙΚΟΥ ΔΑΝΕΙΟΥ και ΚΛΑΠΕΝΤΩΝ ΠΟΛΙΤΙΣΤΙΚΩΝ ΘΗΣΑΥΡΩΝ. Σελίδα στην οποία μπορείτε να βρείτε κυρίως θέματα για την λεηλασία επί Κατοχής αλλά και άλλων εποχών, και άλλους κλαπέντες πολιτισμικούς θησαυρούς, πολιτική και κοινωνική αρθρογραφία κ.ά. - ΘΡΑΚΗ – ΑΡΧΕΙΟΝ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΥ. Σελίδα στην οποία μπορείτε να βρείτε θέματα σχετικά με την Θράκη στην ολότητά της. - CULTURE ALERT. Σελίδα στην οποία μπορείτε να βρείτε θέματα με αναζήτηση ανά πολιτισμικό θέμα. - ΜΟΥΣΑΙΟΣ – ΑΡΧΕΙΟΝ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΥ. Σελίδα στην οποία μπορείτε να βρείτε λογοτεχνικά θέματα, με αναζήτηση ανά συγγραφέα. - ΣΥΓΧΡΟΝΗΣ ΕΛΛΑΔΟΣ ΠΕΡΙΗΓΗΣΙΣ. Σελίδα στην οποία μπορείτε να βρείτε θέματα με αναζήτηση ανά τόπο.τοπωνύμιο. - ΦΙΛΟΙ ΤΟΥ ΓΙΩΡΓΟΥ ΛΕΚΑΚΗ. Σελίδα στην οποία μπορείτε να βρείτε θέματα με τα οποία ασχολείται και ασχολήθηκε ο Γ. Λεκάκης, συγγραφέας-αρχισυντάκτης του ΑΡΧΕΙΟΥ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΥ. ΑΡΧΕΙΟΝ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΥ WEB TV ΣΕΜΙΝΑΡΙΑ ΓΙΩΡΓΟΥ ΛΕΚΑΚΗ Ο Γιώργος Λεκάκης κάθε Δευτέρα κάνει ΣΕΜΙΝΑΡΙΑ ΕΛΛΗΝΙΚΟΥ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΥ, (7-9 μ.μ.) στην Σχολή «ΦΡΟΝΕΙΝ», στο Θησείο (Θησείου 18, τηλ. 6942.714.432), όπισθεν του Ωδείου Athenaeum, το οποίο ευρίσκεται στην αρχή της οδού Αδριανού. ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ Για επικοινωνία μέσω ηλεκτρονικού ταχυδρομείου (email) με το ΑΡΧΕΙΟΝ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΥ πατήστε ΕΔΩ: glek@otenet.gr ΤΗΛΕΦΩΝΟ: 6944.336.980 ΤΗΛΕΟΠΤΙΚΗ ΕΚΠΟΜΠΗ ΑΡΧΕΙΟΝ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΥ Η Τηλεοπτική Εκπομπή του Γιώργου Λεκάκη "ΑΡΧΕΙΟΝ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΥ", μεταδίδεται κάθε Τετάρτη, στις 6 μ.μ. από το FOCUS WEB TV. ΟΛΕΣ ΟΙ ΤΗΛΕΟΠΤΙΚΕΣ ΕΚΠΟΜΠΕΣ ΑΡΧΕΙΟΝ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΥ του Γ. ΛΕΚΑΚΗ στο FOCUS, ΕΔΩ. ΡΑΔΙΟΦΩΝΙΚΕΣ ΕΚΠΟΜΠΕΣ ΑΡΧΕΙΟΝ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΥ Η ραδιοφωνική εκπομπή του Γιώργου Λεκάκη με τίτλο ΑΡΧΕΙΟΝ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΥ ακούγεται κάθε Δευτέρα στις 22:30 στον Κρήτη fm 87.5 Ακούστε την εκπομπή ¨ζωντανά" (την ώρα που γίνεται) και διαδικτυακά, μέσα από το http://s3.onweb.gr:8878 ΟΛΕΣ οι ΡΑΔΙΟΦΩΝΙΚΕΣ ΕΚΠΟΜΠΕΣ "ΑΡΧΕΙΟΝ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΥ" του Γ. ΛΕΚΑΚΗ στο ραδιόφωνο ΚΡΗΤΗ 87.5 FM, ΕΔΩ ΑΝΑΖΗΤΗΣΤΕ τις ραδιοφωνικές εκπομπές ΑΡΧΕΙΟΝ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΥ του Γ. Λεκάκη στο ΚΑΝΑΛΙ του Youtube του ραδιοφώνου του ΚΡΗΤΗ 87,5 FM, ΕΔΩ ΑΝΑΖΗΤΗΣΤΕ τις ραδιοφωνικές εκπομπές ΑΡΧΕΙΟΝ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΥ του Γ. Λεκάκη στο Mixcloud, ΕΔΩ Η ραδιοφωνική εκπομπή ΑΡΧΕΙΟΝ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΥ του ΓΙΩΡΓΟΥ ΛΕΚΑΚΗ αναμεταδίδεται από: - την Deutsche Welle, της Γερμανίας, - το Ράδιο Γέφυρα, της Αυστραλίας, - τον ΧΑΝΙΑ 98.9 FM της Κρήτης, - τον ΕΡΕΥΝΗΤΙΚΟ ΟΡΓΑΝΙΣΜΟ ΕΛΛΗΝΩΝ (ΕΟΕ), - το FOCUS web radio, - τον ALBEDO 14, - το ΕΝ ΠΛΩ, της Στουτγκάρδης Γερμανίας ΑΡΧΕΙΟΝ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΥ ΧΟΡΗΓΟΣ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑΣ Το ΑΡΧΕΙΟΝ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΥ ήταν / είναι χορηγός επικοινωνίας σε διάφορες πολιτιστικές εκδηλώσεις / θεατρικές παραστάσεις. ΔΕΙΤΕ τες ΕΔΩ Ο Γ. ΛΕΚΑΚΗΣ ΣΤΟΝ ΕΟΕ ΤΗΛΕΟΠΤΙΚΕΣ ΕΚΠΟΜΠΕΣ "ΣΥΝ ΑΘΗΝΑ" ΔΕΙΤΕ τις τηλεοπτικές εκπομπές "ΣΥΝ ΑΘΗΝΑ", οι οποίες γυρίστηκαν το 2012, με τον δικηγόρο και συγγραφέα Γρηγόρη Κοσσυβάκη και τον συγγραφέα Γιώργο Λεκάκη και καλεσμένους τους ΓΡΑΦΟΥΝ ΣΤΟ ΑΡΧΕΙΟΝ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΥ Αβδελιώδης Μακ., Αναγνωστούδης Γ., Ανδρουτσόπουλος Θ., Αντωνάκος Αντ. Α., Βασιλειάδης Δαμ., Βενιζέλος Γ., Βέργου Μ., Βερνίκος Ν., Βλασιάδης Κυρ., Γιαννακός Κ., Γιανναράς Χρ., Γιαννουλόπουλος Ανδρ., Γιανταμίδης Χρ., Γκανάσος Γ., Γκούσκος Τζ., Γούδης Χρ., Γραμμόζης Αρ., Δανόπουλος Περ., Ευθυμίου Τ., Ζαχαρίου Π. Τερπ., Ζεϊμπέκης Γρ., Ζήβας Ν., Ζυγούρη Ν., Ήφαιστος Παν., Θωμαδάκης Δ., Ιωαννίδης Π., Καβούνη Θ., Καραγκιούλογλου Ιω., Καραλής Φ., Καραμπάτσου Ιφ., Κατσογριδάκη Γ., Κιλημάντζος Μ., Κομποχόλη Αγγ., Κοντογιώργης Γ., Κοσσυβάκης Γρ., Κουσκούκης Κ., Κύρου Δ., Λαζάρου Αχ., Λάμπος Κ., Λεκάκης Α., Λεκάκης Γ., Μαζαράκης Ανδρ., Μακρίδης Ιω.-Π., Μανιάτης Γ., Μαρκάτος Κ., Μαρτίδου Μελ., Μαυρόπουλος Κ., Μίλεσης Στέφ., Μουσάς Ξεν., Μπακαλάκος Θ., Μπαλατσούρας Γ., Μπαραμπούτης Ν., Μπαρτατίλας Λ., Νατσιός Δ., Νεγρεπόντη-Δελιβάνη M., Νεάρχου Περ., Νικοπούλου Χ., Παπανδρέου Ν., Παπασίμος Γ., Περδίκης Δημ., Πηλιούνης Γ., Ποταμιάνος Κ., Ρούσσης Αντ., Σαματιάδης Κλ., Σαντζίλιο Κρ., Σάρρος Γ., Σίσκος Σωκρ., Στάβερης-Πολυκαλάς Θαν., Στάμος Αν., Στούπη Μ., Τζάνη Μ., Τριανταφυλλίδης Κ., Τσακρίδης Απ., Τσικριτσής Μ., Τσίντσιφος Αστ., Φουράκης Τ., Φραγκάκης Ν., Φριτζαλάς Ι., Χατζής Γ., κ.ά. ΒΙΟΓΡΑΦΙΚΟ Γ. ΛΕΚΑΚΗ Το βιογραφικό του Γιώργου Λεκάκη, ΕΔΩ. ΕΡΓΟΓΡΑΦΙΑ ΓΙΩΡΓΟΥ ΛΕΚΑΚΗ - ΔΕΙΤΕ ΕΔΩ την εργογραφία / βιβλιογραφία του Γιώργου Λεκάκη - ΔΕΙΤΕ ΕΔΩ την εργογραφία (βιβλιογραφία και ντοκυμανταίρ) του Γιώργου Λεκάκη για θέματα γερμανικής Κατοχής, αρχαιοκαπηλιών επί Κατοχής, κλπ. - ΔΕΙΤΕ ΕΔΩ την ΕΡΓΟΓΡΑΦΙΑ του ΓΙΩΡΓΟΥ ΛΕΚΑΚΗ για τα ελληνικά νησιά. ΔΗΜΟΦΙΛΕΣΤΕΡΑ ΑΡΘΡΑ Η βαρειά βιομηχανία της Ελλάδος ΔΕΝ είναι ο τουρισμός - Η Ελλάδα δεν είναι ξαπλώστρα του κάθε τουρίστα - Όσοι αποφοιτούν ως ιατροί, από τα πανεπιστήμια της υδρογείου, να έρχονται στην Κω να ορκιστούν, στην αρχαία διάλεκτο, στον ελληνικό όρκο του Ιπποκράτους - του Τζ. Γκούσκου Σουηδία και Αμβούργο Γερμανίας άρχισαν νεκροψίες: Μόνο το 2% είχαν πεθάνει ΑΠΟ κορονοϊό - οι υπόλοιποι απλώς είχαν κορονοϊό - βίντεο Η Πυραμίδα του Ταϋγέτου είναι το Κέντρο του Κόσμου, αφού ευθυγραμμίζεται με όλα θρησκευτικά κέντρα του αρχαίου κόσμου: Μέκκα-Πυραμίδες Αιγύπτου - Αλεξάνδρεια - Βάτικα Λακωνίας - Άνω Βάτικα (= Βατικανό) - Η Ιερή Πέλλα – Βέλλα, οι Πελασγοί, το Ιερό Βέλος Δόρυ και οι Δωριείς - του Β. Βασιλάκου Η Α. Σακελλαροπούλου ψήφισε την αποβολή του Άρη Πουλιανού από το Σπήλαιο Πετραλώνων, που δρομολογήθηκε από τον Ευ. Βενιζέλο!!! Σκελετός γίγαντα 2,5 μ., ηλικίας 4.000 χρόνων, βρέθηκε στην Κεφαλονιά! Η τελευταία φορά που βλέπουμε τον αρχαίο Πειραιά... Αρκάδες οι προσέληνοι και η Ατλαντίδα Μπουτάρης: «Χέστηκα εάν ο Κεμάλ σκότωσε Έλληνες ή όχι»!!! - βίντεο 100 καθηγητές κατά Γιάννας Αγγελοπούλου - Ζητούν ανάσχεση των ατοπημάτων της Επιτροπής «ΕΛΛΑΔΑ 2021» και την εξέταση της ανασύστασής της! Με υπόμνημα προς την Ελληνική Κυβέρνηση… Βρέθηκε ο τάφος του σωματοφύλακα του Μ. Αλεξάνδρου, Πευκέστα; Και τμήματα από το σπαθί και την ασπίδα του, που ήταν η ιερή και μυστηριώδης ασπίδα του Αχιλλέα; Ας σταθούν όλοι στο ύψος τους… Το θέμα είναι και εθνικό…

Σχόλια

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

Δεν είναι αριστερά αυτό που μας κυβερνά...

Νόσος των Λεγεωνάριων: Προσοχή στα συμπτώματα της ασθένειας από τα air condition!

To μπαρμπούτι (Κανόνες)