Παρελθόν οι ξένες πινακίδες στα ΙΧ
Δεν είναι λίγοι οι οδηγοί που όταν
βρίσκονται με το όχημα τους σε χώρες του εξωτερικού συχνά δεν τηρούν
τον Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας, καθώς θεωρούν πως και πρόστιμο να τους
επιβάλλουν οι αρχές, εκείνοι δεν θα το πληρώσουν αφού κανείς δεν θα
μπορέσει να τους εντοπίσει.
Σε αυτήν την άτυπη ασυλία των παραβατών
που κυκλοφορούν με πινακίδες από άλλες χώρες της Ευρωπαϊκής Ένωσης στη
χώρα μας αλλά και αντιστρόφως βάζει Προεδρικό Διάταγμα το οποίο
ενσωματώθηκε η αριθ. 2011/82/ΕΕ Κοινοτική Οδηγία και το οποίο υπέγραψε
πρόσφατα ο υφυπουργός Υποδομών Μεταφορών και Δικτύων Μιχάλης
Παπαδόπουλος.
Παράλληλα εξετάζεται το ενδεχόμενο επέκτασης του μέτρου και σε τρίτες χώρες. Πλέον εκτός από τα διοικητικά μέτρα (αφαίρεση στοιχείων κυκλοφορίας, άδεια ικανότητας οδήγησης, ακινητοποίηση κ.λ.π.), θα είναι δυνατή όχι μόνο η επιβολή, αλλά και η απαίτηση του επιβαλλόμενου προστίμου, όπως και η κίνηση της ποινικής διαδικασίας, σύμφωνα με τις ειδικότερες προβλέψεις που θα γίνουν.
Ειδικότερα, σύμφωνα με την οδηγία δημιουργείται στη χώρα μας σύστημα διασυνοριακής ανταλλαγής πληροφοριών για σοβαρές τροχαίες παραβάσεις με την ονομασία EUCARIS. Στο κείμενο της Κοινοτικής Οδηγίας συμπεριλαμβάνονται οκτώ παραβιάσεις της οδικής ασφάλειας που αφορούν σε υπέρβαση του ορίου ταχύτητας, μη χρήση της ζώνης ασφαλείας, παραβίαση του κόκκινου σηματοδότη ή παραβίαση σήματος STOP, οδήγηση και κατανάλωση αλκοόλ, οδήγηση υπό την επήρεια ουσιών, απουσία προστατευτικού κράνους (ΜΟΤΟ), χρήση λωρίδας στην οποία απαγορεύεται η κυκλοφορία και παράνομη χρήση του κινητού τηλεφώνου ή άλλων συσκευών επικοινωνίας κατά την οδήγηση.
Σύμφωνα με το σύστημα αυτό, εξασφαλίζεται υψηλού επιπέδου προστασία για όλους τους χρήστες του οδικού δικτύου στην Ευρωπαϊκή ΄Ενωση με την διευκόλυνση ανταλλαγής πληροφοριών, όταν οι εν λόγω παραβάσεις διαπράττονται με όχημα που έχει αριθμό κυκλοφορίας κράτους μέλους άλλου από το κράτος μέλος όπου διεπράχθη η παράβαση.
«Πρόκειται για ένα πρωτοποριακό σύστημα , το οποίο θα μπορεί να εντοπίζει όλους τους παραβάτες του Κ.Ο.Κ . Ενόψει της συζήτησης του θέματος της Οδικής Ασφάλειας κατά την Ελληνική Προεδρία, θα ζητηθεί η επέκταση του μέτρου αυτού και για τις τρίτες χώρες» τόνισε ο κ. Παπαδόπουλος.
Παράλληλα εξετάζεται το ενδεχόμενο επέκτασης του μέτρου και σε τρίτες χώρες. Πλέον εκτός από τα διοικητικά μέτρα (αφαίρεση στοιχείων κυκλοφορίας, άδεια ικανότητας οδήγησης, ακινητοποίηση κ.λ.π.), θα είναι δυνατή όχι μόνο η επιβολή, αλλά και η απαίτηση του επιβαλλόμενου προστίμου, όπως και η κίνηση της ποινικής διαδικασίας, σύμφωνα με τις ειδικότερες προβλέψεις που θα γίνουν.
Ειδικότερα, σύμφωνα με την οδηγία δημιουργείται στη χώρα μας σύστημα διασυνοριακής ανταλλαγής πληροφοριών για σοβαρές τροχαίες παραβάσεις με την ονομασία EUCARIS. Στο κείμενο της Κοινοτικής Οδηγίας συμπεριλαμβάνονται οκτώ παραβιάσεις της οδικής ασφάλειας που αφορούν σε υπέρβαση του ορίου ταχύτητας, μη χρήση της ζώνης ασφαλείας, παραβίαση του κόκκινου σηματοδότη ή παραβίαση σήματος STOP, οδήγηση και κατανάλωση αλκοόλ, οδήγηση υπό την επήρεια ουσιών, απουσία προστατευτικού κράνους (ΜΟΤΟ), χρήση λωρίδας στην οποία απαγορεύεται η κυκλοφορία και παράνομη χρήση του κινητού τηλεφώνου ή άλλων συσκευών επικοινωνίας κατά την οδήγηση.
Σύμφωνα με το σύστημα αυτό, εξασφαλίζεται υψηλού επιπέδου προστασία για όλους τους χρήστες του οδικού δικτύου στην Ευρωπαϊκή ΄Ενωση με την διευκόλυνση ανταλλαγής πληροφοριών, όταν οι εν λόγω παραβάσεις διαπράττονται με όχημα που έχει αριθμό κυκλοφορίας κράτους μέλους άλλου από το κράτος μέλος όπου διεπράχθη η παράβαση.
«Πρόκειται για ένα πρωτοποριακό σύστημα , το οποίο θα μπορεί να εντοπίζει όλους τους παραβάτες του Κ.Ο.Κ . Ενόψει της συζήτησης του θέματος της Οδικής Ασφάλειας κατά την Ελληνική Προεδρία, θα ζητηθεί η επέκταση του μέτρου αυτού και για τις τρίτες χώρες» τόνισε ο κ. Παπαδόπουλος.
Σχόλια
Δημοσίευση σχολίου