Ανοιχτή επιστολή της ΕΥΝΟΜΙΑΣ προς την υπ. Παιδείας, Ν. Κεραμέως, για τον καθηγητή Χημείας στην Κέρκυρα, που ζήλωσεν δόξαν… ιστορικού!



«Αξιότιμη Υπουργέ Παιδείας και Θρησκευμάτων

Ως αναγνωρισμένο Σωματείο από τις αρμόδιες δικαστικές αρχές της Ελλάδος με την επωνυμία Ινστιτούτο Οικονομικής - Κοινωνικής Δικαιοσύνης και Ελληνισμού (ΕΥΝΟΜΙΑ), και τηρώντας τις υποχρεώσεις μας, όπως αυτές καθορίζονται από τον καταστατικό μας σκοπό, απευθυνόμαστε σ εσάς για ένα εξαιρετικά σοβαρό ζήτημα, που έπεσε στην αντίληψη μας μέσω των κοινωνικών μέσων δικτύωσης και ήδη έχει λάβει πανελλαδική διάσταση. Η παρούσα επιστολή μας προς εσάς έχει ως στόχο, την αυξημένη επαγρύπνηση που οφείλουμε να έχουμε όλοι οι Έλληνες πολίτες , ιδίως σε θέματα που αφορούν την εκπαίδευση των νέων της Χώρας μας.

Ειδικότερα :
Την 19η Σεπτεμβρίου 2019 διοχετεύτηκε στο διαδίκτυο βιντεοσκόπηση από διδακτική αίθουσα σε Λύκειο της Κέρκυρας, όπου καταγράφεται καθηγητής Χημείας να επιχειρεί να πείσει τους μαθητές, που αντιδρούσαν εμφανώς, τις «απόψεις του» για σημαντικά ιστορικά θέματα του σύγχρονου Ελληνισμού, όπως για τον υποτιθέμενο «βίαιο εξελληνισμό μακεδονικών χωριών της Φλώρινας και Καστοριάς», ενώ ανυπόστατους βαρείς προσβλητικούς χαρακτηρισμούς εξέφρασε για τον ήρωα του Μακεδονικού αγώνα, Παύλο Μελά», τον οποίο χαρακτήρισε αμφιλεγόμενη προσωπικότητα και “εκπρόσωπο του χειρίστου είδους του δυτικού πολιτισμού” ενώ αποκάλεσε εμμέσως, πλην σαφώς, «σφαγέα τον Κολοκοτρώνη», ομοίως και την ηρωίδα της επανάστασης του 1821 Λασκαρίνα Μπουμπουλίνα.
Η ακριβής απομαγνητοφώνηση του εν λόγω βίντεο είναι η ακόλουθη :
Καθηγητής: Το 1920 η Ελλάδα έκανε απογραφή..Τους κατέγραψε η ίδια η Ελλάδα σαν Μακεδόνες.. πήγαινε δες κιτάπια..

Μαθήτρια 1: τέτοια όρνια ήταν

Καθηγητής: δεν ήταν όρνια

Μαθήτρια 1: όχι ήταν πολιτισμένοι και αλληλέγγυοι άνθρωποι

Καθηγητής: κάνανε καταγραφή και μάλιστα την χαλκέψανε κιόλας..με κάποια κριτήρια.. αλλά αναγκαστικά τους κατέγραψαν ως Μακεδόνες, δεν μπορούσα να κάνουν τίποτα διαφορετικό, γιατί έτσι λεγόντουσαν... όλα τα χωριά της Φλώρινας και της Καστοριάς είχαν ελληνικά ονόματα και κάποια μακεδονικά..τα κάναν ελληνικά για να μην μπερδεύονται

Μαθητής 1: τα έκαναν ελληνικά..δεν ήταν ποτέ ( ειρωνικά)

Καθηγητής: με πόλεμο και με απειλές..πήγαιναν εκεί οι πολιτικάντηδες και τους έλεγαν: "αν δεν μας ψηφίσετε, θα σας κάνουμε το βίο αβίωτο" ..έτσι τους λέγανε..εκείνο τον καιρό ήταν και λίγο αθυρόστομοι

Μαθητής 1: και ο Παύλος Μελάς

Καθηγητής: ο Παύλος Μελάς είναι αμφιλεγόμενη ως προσωπικότητα..κατά τη γνώμη μου είναι ένας, πώς να το πω; είναι ένας εκπρόσωπος του χειρίστου είδους του δυτικού πολιτισμού (στο σημείο αυτό συνεχίζει αλλά η απομαγνητοφώνηση είναι αδύνατη) –

Μαθητής 1: και ο Κολοκοτρώνης ήταν Τούρκος (ειρωνικά)

Καθηγητής: ο Κολοκοτρώνης, σου είπα τι ήταν ο Κολοκοτρώνης..σκότωνε γυναικόπαιδα, σκότωνε εβραιόπουλα... τα απομεινάρια του τα έχει γράψει ο ίδιος...  πήγαινε διάβασε τα

Μαθητής 1: τώρα δηλαδή εσείς είστε Έλληνας! (Ειρωνικά)

Μαθητής 2: Έτσι είναι

Μαθήτρια 1: Τι έτσι είναι ρε Τάκη...

Καθηγητής: ο ίδιος γράφει ότι με την μπότα του έκανε θρύψαλα μικρά κρανία εβραιόπουλων... η ίδια η Μπουμπουλίνα εξαγόρασε τη ζωή των Εβραίων κυριών της Τρίπολης... τους πήρε πρώτα όλα τα κοσμήματα, αλλά παρόλα αυτά δεν διέφυγαν της σφαγής... τους πήρε πρώτα όλα τα κοσμήματα, και ύστερα τους έσφαξε...

Μαθήτρια 2: η Μπουμπουλίνα;

Καθηγητής: η Μπουμπουλίνα

Mαθήτρια 2: βρε την Μπουμπουλίνα.

ΔΕΙΤΕ το βίντεο ΕΔΩ.

Ο άνθρωπος που ανέβασε το βίντεο στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης ανέφερε επί λέξει:
«Αυτός ο εκπαιδευτικός διδάσκει ακόμα σε Λύκειο της Κέρκυρας. Έχει διορισθεί για το μάθημα της Χημείας και αντ΄ αυτού «διδάσκει» την ιστορία της γιάφκας και μάλιστα σε ευμετάβλητους λόγω ελλιπούς ιστορικής γνώσης εφήβους. Η Διεύθυνση Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Κέρκυρας προτίθεται να κάνει κάτι γι’ αυτό;».

Εν προκειμένω, όπως γνωρίζετε, το Σύνταγµα, περιλαµβάνει την καταστατική αρχή της έννοµης τάξης, θεµελιώδεις συνταγµατικές αρχές, καθώς ακόµη και άλλου είδους διατάξεις συνταγµατικού περιεχοµένου. Κατέχει την ανώτερη τυπική υπεροχή και “εξαναγκάζει” οποιοδήποτε άλλο κανόνα και κανονιστική πράξη να συµφωνεί µε αυτό , που επιβάλλεται να βρίσκονται σε απόλυτη συµφωνία προς το Σύνταγµα, ειδάλλως κρίνονται αυτόµατα ότι πάσχουν συνταγματικότητας.

- Άρ. 1 παρ. 3 Συντάγματος «Όλες οι εξουσίες πηγάζουν από το Λαό, υπάρχουν υπέρ αυτού και του Έθνους και ασκούνται όπως ορίζει το Σύνταγμα».

- Άρ. 2 παρ. 1 Συντάγματος «Ο σεβασμός και η προστασία της αξίας του ανθρώπου αποτελούν την πρωταρχική υποχρέωση της Πολιτείας».

- Άρ. 103 του Συντάγματος, το οποίο ορίζει ότι οι δημόσιοι υπάλληλοι είναι εκτελεστές της θέλησης του Κράτους και υπηρετούν το λαό.

- Άρ. 16 παρ. 2 Συντάγματος. Το καθεστώς της ελληνικής παιδείας στην πολιτεία μας καθιερώνεται και διασφαλίζεται επισήμως στο άρθρο 16 του Συντάγματος. Κατά το άρθρο 16 παράγραφος 2 του Συντάγματος, "Η παιδεία αποτελεί βασική αποστολή του Κράτους και έχει σκοπό την ηθική, πνευματική, επαγγελματική και φυσική αγωγή των Ελλήνων, την ανάπτυξη της εθνικής και θρησκευτικής συνείδησης και τη διάπλασή τους σε ελεύθερους και υπεύθυνους πολίτες".
Από αυτές τις ανώτατης τυπικής ισχύος διατάξεις, προκύπτει, ότι η εκπαίδευση των νέων πολιτών του κράτους καθίσταται από τους πρωταρχικούς στόχους του Κράτους, είναι συνταγματικώς κατοχυρωμένη και συνίσταται ουσιαστικά σε 4 άξονες:

1) την ηθική διάπλαση,
2) τη πνευματική καλλιέργεια,
3) την επαγγελματική αποκατάσταση και
4) την φυσική, δηλαδή αθλητική, αγωγή. Όλοι αυτοί οι άξονες, ως κέντρο βάρους ασφαλώς έχουν την εθνική και θρησκευτική συνείδηση. 

Γίνεται ,λοιπόν, σαφές πως οι φορείς της κρατικής εξουσίας είναι υποχρεωμένοι να μεριμνούν για την καλύτερη δυνατή ευόδωση του συνταγματικού αυτού κεκτημένου που, εξάλλου, αποτελεί κοινωνικό και ατομικό δικαίωμα κάθε Έλληνα πολίτη.

Βάσει της ανωτέρω συνταγματικής διατάξεως, η παιδεία αναγορεύεται ως βασική αποστολή του Κράτους. Συγκαταλέγεται μεταξύ των σκοπών της η ανάπτυξη της εθνικής και θρησκευτικής συνειδήσεως των Ελλήνων και για τον λόγο αυτόν η ανάπτυξη, τόσο της εθνικής, όσο και της θρησκευτικής συνειδήσεως των Ελλήνων, αποτελεί και μέρος της αποστολής του Υπουργείου Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων (άρθρο 1 παρ. 1 του Οργανισμού του Υπουργείου αυτού, π.δ. 114/2014, Α΄ 181).Η έννοια της «εθνικής» και της «θρησκευτικής» συνειδήσεως κατά την εν λόγω συνταγματική διάταξη, είναι, εν όψει και της χρήσεως οριστικού άρθρου, συγκεκριμένη και δεν αφορά σε οποιοδήποτε Έθνος. Ειδικότερα, ως ανάπτυξη της «εθνικής» συνειδήσεως νοείται ευλόγως, εφ` όσον το ελληνικό Κράτος ιδρύθηκε και υπάρχει ως εθνικό Κράτος (βλ. Ολομ. ΣΕ 460/2013), η ανάπτυξη της ελληνικής εθνικής συνειδήσεως, ΣΤΕ ΟΛ 926/2018).

Περαιτέρω, από την ανωτέρω διάταξη προκύπτει ότι παιδεία αποτελεί η πνευµατική και ηθική αγωγή του ανθρώπου που παρέχεται από δηµόσιο σύστηµα µαζικής αλλά ισότιµης πάντα παροχής γνώσεων στα µέλη µίας κοινωνίας, είναι η γνωσιολογική και καλλιτεχνική καλλιέργεια του ανθρωπίνου πνεύµατος, όπως πραγµατοποιείται µέσω µίας συγκεκριµένης διαδικασίας, µέσα από ένα γενικό και προκαθορισµένο από κάθε χώρα σύστηµα ,το εκπαιδευτικό σύστηµα.

Το δικαίωµα της παιδείας σαφώς και δεν υπόκειται σε κανενός είδους περιορισµό στο πλαίσιο της γενικής σχέσης κράτους-πολιτών και της γενικής-διαπροσωπικής σχέσης, αφού το αντίθετο δεν θα ήταν σύµφωνο µε την ιδέα της ελεύθερης δηµοκρατικής τάξης. Μέσα από την ρητή συνταγµατική καθιέρωση της παιδείας, ως βασικής αποστολής του Κράτους, δεν υπάρχει καμµία αµφιβολία, ότι η παιδεία αποτελεί ένα κοινωνικό δικαίωµα, με σκοπό και την ανάπτυξη της Εθνικής συνείδησης (η συναίσθηση του ατόµου της προσωπικής ένταξης σε ένα χώρο [Ελλάδα] ή σε ένα σύνολο [Έλληνες] και της ευθύνης που προκύπτει από την ένταξη αυτή).

Ο σκοπός της εθνικής παιδείας, της παιδείας που παρέχεται στη σχολική εκπαίδευση, είναι διττός:

α) να διδάξει γνώσεις, να εφοδιάσει δηλ. τους μαθητές με πληροφορίες σε διάφορους κλάδους τού επιστητού και να αναπτύξει τη γνωστική και νοητική δύναμη τού νέου, ώστε να ενεργεί και να σκέπτεται σωστά και δημιουργικά
β) (που ενδιαφέρει το θέμα μας) να καλλιεργήσει την ψυχή και το πνεύμα τού νέου, να τού εμπνεύσει αξίες και ιδανικά, να τού δώσει αρχές, να τού δείξει μορφές συμπεριφοράς και αυτοπειθαρχίας, να τού ξυπνήσει ευαισθησίες ηθικές, κοινωνικές και ανθρωπιστικές. Ειδικότερα, έργο τής εθνικής παιδείας είναι να μυήσει τον νέο στη γλώσσα, στην ιστορία και στις παραδόσεις τής πατρίδας του, στην πίστη, στις τέχνες και στα γράμματα και, γενικότερα, στον πολιτισμό, που προσδιορίζει την εθνική του ταυτότητα, την εθνική φυσιογνωμία τής χώρας του και την εθνική ιδιοπροσωπία τού λαού στον οποίον ανήκει. Και ο μεν στόχος τής γνωστικής και νοητικής ανάπτυξης επιτυγχάνεται κυρίως με τα γνωστικά μαθήματα (μαθηματικά, φυσική, χημεία, βιολογία, πληροφορική κ.λπ.), ενώ ο στόχος τής πνευματικής και εθνικής γενικότερα καλλιέργειας και αγωγής επιτυγχάνεται κυρίως με τα εθνικά λεγόμενα μαθήματα (γλώσσα, ιστορία, λογοτεχνία, θρησκευτικά, γεωγραφία, πολιτισμός, παραδόσεις κ.λπ.).Στους δασκάλους τής πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης και στους καθηγητές τής δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης, ιδίως τους φιλολόγους, εμπιστεύεται η Πολιτεία, η κοινωνία και το έθνος ολόκληρο την εθνική παιδεία των νέων, την εθνική εκπαίδευση των αυριανών πολιτών του. Αυτό και μόνο δείχνει τί βαρύτητα δίδεται στο Σχολείο και τί βάρος εναποτίθεται στους ώμους των εκπαιδευτικών, των δασκάλων των Σχολείων μιας χώρας, των ανθρώπων που θα οδηγήσουν εξ απαλών ονύχων τους νέους να αποκτήσουν εθνική συνείδηση. Γι’ αυτό και ο ρόλος τού δασκάλου ¬ τού αληθινού δασκάλου και όχι τού απλού διδάσκοντος ¬ σφραγίζει την εθνική Παιδεία και προσδιορίζεται ως λειτούργημα. Γι’ αυτό και ο ρόλος των Πανεπιστημίων που καταρτίζουν τους δασκάλους και των δύο βαθμίδων της Παιδείας είναι ιδιαίτερα σημαντικός, καθοριστικός θα έλεγα τής εθνικής παιδείας. Γι’ αυτό και είναι πολύ μεγάλη η ευθύνη τής Πολιτείας, η οποία επιλέγει, καταρτίζει, οργανώνει και ελέγχει το σύστημα λειτουργίας τής εθνικής παιδείας. (Γεώργιος Μπαμπινιώτης)

Εν κατακλείδι, μέσα από την ρητή συνταγµατική καθιέρωση της παιδείας, ως βασικής αποστολής του Κράτους, δεν υπάρχει καμµία αµφιβολία, ότι η παιδεία αποτελεί ένα κοινωνικό δικαίωµα, με σκοπό και την ανάπτυξη της Εθνικής συνείδησης, ενώ η εκπαίδευση πρέπει να αντιμετωπίζεται, ως εθνικό διακύβευμα, υπό την έννοια του συστατικού στοιχείου της εθνικής συγκρότησης και της κοινωνικής συνοχής.

Επειδή το ανωτέρω περιστατικό τυγχάνει ιδιαίτερης σοβαρότητας και είστε η πλέον αρμόδια, όπως επιληφθείτε, πράττοντας τα προβλεπόμενα από την νομοθεσία.

Κατόπιν τούτων, αξιώνουμε όπως, μας παρασχεθεί σχετική πληροφόρηση για τις επικείμενες δέουσες ενέργειες Σας.

Με τιμή

Το Διοικητικό Συμβούλιο Ινστιτούτου ΕΥΝΟΜΙΑ».

Σχόλια

Δημοσίευση σχολίου

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

Δεν είναι αριστερά αυτό που μας κυβερνά...

Νόσος των Λεγεωνάριων: Προσοχή στα συμπτώματα της ασθένειας από τα air condition!

To μπαρμπούτι (Κανόνες)