....Παρέμβαση της FIEC ( της Διεθνούς Ομοσπονδίας Κλασσικών Σπουδών ) για τα Αρχαία Ελληνικά ρεεεεεεε
«Τέτοιου είδους μέτρα ευρίσκονται σε πλήρη αντίθεση προς την πρακτική που υιοθετείται σε πολλές χώρες, όπου η διδασκαλία των κλασσικών γραμμάτων έχει αναγνωρισθεί ως σημαντικό εργαλείο για την γνώση της κοινής μας αφετηρίας στην γλώσσα και τον πολιτισμό». Α. Τα μέτρα (του υπουργείου Παιδείας για τα Αρχαία Ελληνικά) θα επιφέρουν βαρύ πλήγμα στην Κλασσική Παιδεία: εάν τελικά εφαρμοστούν στην Ελλάδα, την γενέτειρα του Κλασσικού Πολιτισμού, θα αποδυναμώσουν σημαντικά τις ικανότητες των νεώτερων γενεών στην προφορική και γραπτή επικοινωνία, στην σαφήνεια της έκφρασης και στην κριτική σκέψη.Β. Αυτό είναι ό,τι πιο ατυχές, διότι τέτοιου είδους μέτρα ευρίσκονται σε πλήρη αντίθεση προς την πρακτική που υιοθετείται σε πολλές χώρες, όπου η διδασκαλία των κλασσικών γραμμάτων έχει αναγνωρισθεί ως σημαντικό εργαλείο για την γνώση της κοινής μας αφετηρίας στην γλώσσα και τον πολιτισμό.Τα παραπάνω λόγια ανήκουν στον πρόεδρο της FIEC , της Διεθνούς Ομοσπονδίας Κλασσικών Σπουδών Franco Montanari ( σ.σ η FIEC περιλαμβάνει όλες τις μείζονες Εταιρείες Κλασσικών Σπουδών ανά τον κόσμο) ο οποίος με επιστολή του καλεί τον Ελληνα υπουργό Παιδείας Νίκο Φίλη , να παρέμβει “για να εμποδίσει την υποβάθμιση της Ανθρωπιστικής Παιδείας και να υποστηρίξετε την διδασκαλία των Κλασσικών Γλωσσών και της Λογοτεχνίας, καθιστώντας έτσι εφικτή στην Ελληνική νεολαία την πλήρη αξιοποίηση των ουσιαστικών πλεονεκτημάτων της κλασσικής παράδοσης στην γλώσσα και τον πολιτισμό”.
“Αγαπητὲ Κύριε,Σας γράφω εκ μέρους της FIEC ( της Διεθνούς Ομοσπονδίας Κλασσικών Σπουδών ), η οποία περιλαμβάνει όλες τις μείζονες Εταιρείες Κλασσικών Σπουδών ανά τον κόσμο” τονίζει στην επιστολή του προς τον υπουργό παιδείας, ο πρόεδρος της Διεθνούς Ομοσπονδίας Κλασσικών Σπουδών, και υπογραμμίζει τα εξής Α. Τα προηγούμενα δύο χρόνια, η Ομοσπονδία μας πληροφορήθηκε, με μεγάλη έκπληξη και βαθειά ανησυχία, την συνεχή μείωση και υποβάθμιση της διδασκαλίας των Κλασσικών Σπουδών στην Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση της Ελλάδος.
Β. Πιο συγκεκριμμένα: Σύμφωνα με πρόσφατη υπουργική απόφαση στις τρεις Τάξεις του Γυμνασίου η διδασκαλία της Αρχαίας Ελληνικής Γλώσσας ελαττώθηκε κατά μία ώρα. Στο Λύκειο ο περιορισμός των Αρχαίων Ελληνικών και των Λατινικών είναι επίσης επιζήμιος για το γλωσσικό και πολιτιστικό υπόβαθρο των Ελλήνων μαθητών. Ιδιαιτέρως, στην Πρώτη και Δευτέρα Τάξη η διδασκαλία των Αρχαίων Ελληνικών ελαττώθηκε κατά τρεις ώρες (μία ώρα στην Πρώτη και δύο ώρες στην Δευτέρα Τάξη), ενώ η διδασκαλία των Λατινικών καταργήθηκε στην Δευτέρα και περιορίστηκε στην Τρίτη Τάξη μόνον για τους υποψηφίους των Ανθρωπιστικών Σπουδών στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση. Παρομοίως, η κατάργηση του Επιταφίου λόγου του Περικλέους στην Τρίτη Τάξη του Λυκείου στερεί από τους μαθητές την γνωριμία με τις αξίες αυτού του μοναδικού κειμένου.
Γ. Κατά το τρέχον έτος πληροφορούμεθα ότι επαπειλείται μία περισσότερο ριζική υποβάθμιση των Κλασσικών Σπουδών, δεδομένου ότι ο επικεφαλής της Επιτροπής για τον Διάλογο στην Εκπαίδευση έχει προτείνει την κατάργηση της διδασκαλίας των αρχαίων ελληνικών κειμένων από το πρωτότυπο στο Γυμνάσιο και τον περιορισμό της στο Λύκειο μόνον για όσους επιθυμούν να ακολουθήσουν Ανθρωπιστικές Σπουδές στην Ανωτάτη Εκπαίδευση.
esos
“Αγαπητὲ Κύριε,Σας γράφω εκ μέρους της FIEC ( της Διεθνούς Ομοσπονδίας Κλασσικών Σπουδών ), η οποία περιλαμβάνει όλες τις μείζονες Εταιρείες Κλασσικών Σπουδών ανά τον κόσμο” τονίζει στην επιστολή του προς τον υπουργό παιδείας, ο πρόεδρος της Διεθνούς Ομοσπονδίας Κλασσικών Σπουδών, και υπογραμμίζει τα εξής Α. Τα προηγούμενα δύο χρόνια, η Ομοσπονδία μας πληροφορήθηκε, με μεγάλη έκπληξη και βαθειά ανησυχία, την συνεχή μείωση και υποβάθμιση της διδασκαλίας των Κλασσικών Σπουδών στην Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση της Ελλάδος.
Β. Πιο συγκεκριμμένα: Σύμφωνα με πρόσφατη υπουργική απόφαση στις τρεις Τάξεις του Γυμνασίου η διδασκαλία της Αρχαίας Ελληνικής Γλώσσας ελαττώθηκε κατά μία ώρα. Στο Λύκειο ο περιορισμός των Αρχαίων Ελληνικών και των Λατινικών είναι επίσης επιζήμιος για το γλωσσικό και πολιτιστικό υπόβαθρο των Ελλήνων μαθητών. Ιδιαιτέρως, στην Πρώτη και Δευτέρα Τάξη η διδασκαλία των Αρχαίων Ελληνικών ελαττώθηκε κατά τρεις ώρες (μία ώρα στην Πρώτη και δύο ώρες στην Δευτέρα Τάξη), ενώ η διδασκαλία των Λατινικών καταργήθηκε στην Δευτέρα και περιορίστηκε στην Τρίτη Τάξη μόνον για τους υποψηφίους των Ανθρωπιστικών Σπουδών στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση. Παρομοίως, η κατάργηση του Επιταφίου λόγου του Περικλέους στην Τρίτη Τάξη του Λυκείου στερεί από τους μαθητές την γνωριμία με τις αξίες αυτού του μοναδικού κειμένου.
Γ. Κατά το τρέχον έτος πληροφορούμεθα ότι επαπειλείται μία περισσότερο ριζική υποβάθμιση των Κλασσικών Σπουδών, δεδομένου ότι ο επικεφαλής της Επιτροπής για τον Διάλογο στην Εκπαίδευση έχει προτείνει την κατάργηση της διδασκαλίας των αρχαίων ελληνικών κειμένων από το πρωτότυπο στο Γυμνάσιο και τον περιορισμό της στο Λύκειο μόνον για όσους επιθυμούν να ακολουθήσουν Ανθρωπιστικές Σπουδές στην Ανωτάτη Εκπαίδευση.
esos
παρεμβαση εξ απαλων ονυχων η ελληνικη συμμετοχη αορατη κριμα στους δασκαλους μας
ΑπάντησηΔιαγραφήΜαρία,τοιούτος λαός,τοιούτοι άρχοντες...
ΑπάντησηΔιαγραφή